Walmu Solutions Oy on saavuttanut merkittävän virstanpylvään 18.12.2023, kun sen Kanta-yhteys Sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon sertifioitiin tietoturvalliseksi. Walmu-asiakashallintajärjestelmä on saanut Tietoturvallisuuden Arviointitodistuksen, jonka on myöntänyt KPMG IT Sertifiointi Oy. Todistus tietoturvallisuuden arvioinnista, numero FI231214-135.
Walmu on SaaS-palveluna tuotettava asiakashallinnan kokonaisratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden seurata ja ohjata asiakasprosesseja sosiaali-, nuoriso-, maahanmuutto- ja työllisyyspalveluissa. Järjestelmä soveltuu erityisen hyvin monituottajamalleihin, joissa julkiset ja yksityiset toimijat tuottavat palveluita samanaikaisesti. Walmu mahdollistaa joustavan integroinnin eri tietojärjestelmiin sekä monipuolisen ja kattavan raportoinnin organisaatioiden tarpeiden mukaan.
Järjestelmä on nyt saavuttanut Tietoturvallisuuden Arviointitodistuksen, joka kattaa useita keskeisiä vaatimuksia, kuten asiakirjan muuttumattomuuden, varmenteiden validoinnin, ammattioikeuksien tarkastamisen, asiayhteyden varmistamisen, rekisterien erottamisen sekä Kanta viestinvälityksen osapuolten tunnistamisen.
Sertifioinnin myötä Walmu liittyy Kanta-palveluiden Sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon, mikä vahvistaa sen asemaa osana laajempaa asiakashallinnan tietojärjestelmää.
Tietoturvallisuuden arvioinnissa ei havaittu poikkeuksia vaatimusten toteuttamisessa, ja arvioinnissa ei ilmennyt tietoturvallisuuden kannalta erikseen huomioitavia seikkoja.
Walmu-järjestelmä jatkaa sitoutumistaan asiakkaidensa tietoturvaan tarjoamalla luotettavan ja turvallisen ratkaisun sosiaali-, nuoriso-, maahanmuutto- ja työllisyyspalveluille.
Walmu Solutions Oy
Pasi Heikkinen
Toimitusjohtaja
0400 244 739
pasi.heikkinen@walmu.fi